ಗುತ್ತು ಬರ್ಕೆ ಬಾಳಿಕೆ ಬಾವ ಬೂಡು
ನೆಲ್ಲಿದಡಿ ಗುತ್ತು ಬಜಪೆ೧.ಬಾಳಿಕೆ:-
ಆಡಳ್ತೆ ವ್ಯವಸ್ಥೆಡ್ ಸುರೂತ ಎಲ್ಯ ವ್ಯವಸ್ಥೆ ಬಾಳಿಕೆ .ಒಂಜಿ ಬೈಲ್ ದ ಆಯ ನ್ಯಾಯೊನು ತುಲಿಪು/ವಿಮರ್ಶೆ ಮಲ್ತ್ ದ್ ನ್ಯಾ ಯಾನ್ಯಾಯದ ವರದಿನ್ ಗುತ್ತುಗು ತೆರಿಪಾಯೆರೆ ಉಪ್ಪುನ ಇಲ್ಲೇ ಬಾಳಿಕೆ.ಬಾಳಿಕೆಗ್ ನಿರ್ದಿಷ್ಟವಾಯಿನ ವ್ಯಾಪ್ತಿ ಉಂಡು.ಅವೆನ್ ಮೀರ್ದ್ ಬಾಳಿಕೆ ಪೋಯೆರೆ ಇಜ್ಜಿ.ಒಂಜಿ ಬಾಳಿಕೆದ ಯಜಮಾನಿ ಪಂಡ ಇಲ್ಲದ ಹಿರಿಯ ಸದಸ್ಯೆ ಪ್ರದಾನ.ಜಾತಿ ಜನಾಂಗ,ಇಲ್ಲದ ಸದಸ್ಯೆರೆ ಸಂಖ್ಯೆನ್ ಮೀರ್ನ ವ್ಯವಸ್ಥೆ.ಬಾಳಿಕೆ ಬಾರ್ಯಾತ್ ಕಾಲ ಬಾಳ್ವಿಕೆ ಬರ್ಪುನ ಗೌರವದ ಇಲ್ಲ್.
೨.ಗುತ್ತು:-
ಬಾಳಿಕೆರ್ದ್ ಮಲ್ಲ ಗುತ್ತು.ಬಾಳಿಕೆರ್ದ್ ಬತ್ತಿ ಆಯನ್ಯಾಯೊನು ಗುತ್ತುದಕುಲು ಪಂಚಾತಿಕೆಡ್ ತೀರ್ಮಾನ ಮಲ್ಪೊಡು.ಗುತ್ತು ಡು ರಡ್ಡ್ ವಿಬಾಗದ ಗುತ್ತುಲುಂಡು.ಒಂಜಿ ಗುತ್ತು ಮನೆತನೊಡ್ದು ಬತ್ತಿ ಇಲ್ಲಾಂಡ ಗುತ್ತುಗು ಚಾವಡಿ ಉಪ್ಪುಂಡು.ಗುತ್ತು ದಳವಾಯಿ ಪಟ್ಟೊಡ್ದು ಬತ್ತ್ ನವಾಂಡ ಅವೆಕ್ ಚಾವಡಿ ಉಪ್ಪುಂಡುಂದು ಸ್ಪಷ್ಟವಾದ್ ಪನೆರೆ ಆಪುಜಿ.ಆಂಡ ಗುತ್ತುಡು ಯಜಮಾನಿ ಉಪ್ಪುಂಡು.ಆಯನ್ಯಾಯೊನು ಪಂಚಾತಿಗೆಡ್ ಸರಿ ಮಲ್ತ್ ಕೊರ್ಪುನ ಆರಬಾರ ಗುತ್ತುಗುಂಡು.ಗುತ್ತುದ ನನೊಂಜಿ ಮಲ್ಲ ಜಬದಾರಿಕೆ ಪಂಡ ಆ ಬೈಲ್ ದ ಇಡೀ ರಕ್ಷಣೆ ಆ ಗುತ್ತುದ ಜವಾಬ್ದಾರಿ ಆದುಂಡು.ಮದಿಮೆ ಮಸ್ಕಿರಿ ಕ್ರಿಯಾ ಕರ್ಮೊರ್ದು ಸಾವು ಕ್ರಿಯಾ ಕರ್ಮ ಮುಟ್ಲ ಗುತ್ತುದ ಜಬದಾರಿ ಉಂಡು.ಒಂಜಿ ಮದಿಮೆ ಆಪುನಿಯಾಂಡ ಗುತ್ತುಗು ಏಳಿಕೆ ಆವೊಡು,ಗುತ್ತುರ್ದು ಒಪ್ಪಿಗೆ ಆವೊಡು,ಗುತ್ತುದಕ್ಲು ಅವ್ಲು ಇತ್ತ್ ದ್ ಮಾತೆನ್ಲಾ ನಡಪಾದ್ ಕೊರೊಡು.ಆಯಾ ಜಾತಿ ಜನಾಂಗೊಗು ಗುರಿಕಾರನಕುಲು ಬೇತೆ ಬೇತೆ ಇತ್ತೆರ್ಡಲಾ ಗುತ್ತು ಬೇತೆನೆ.ಗುತ್ತುದಕುಲು ಕೇವಲ ದೈವದೆದುರು ಉಂತುದು ಎಂಕ್ ಮರ್ಯಾದಿಂದ್ ಕೆನೆರೆ ಇತ್ತ್ ನಕ್ಲ್ ಮಾತ್ರ ಅತ್ತ್.ಈತ್ ಜಬದಾರಿಲಾ ಅಕ್ಲೆಗುಂಡು.ಅಕ್ಲೆನ ಕರ್ತವ್ಯ ಮಲ್ತೆರ್ಡ ಮಾತ್ರ ಅಕ್ಲೆಗ್ ಗುತ್ತುದ ಮರ್ಯಾದಿ,ಇಜ್ಜಿಂಡ ಇಜ್ಜಿ.ಗುತ್ತುದ ಕೆಲಸೊನು ಸಮರ್ಪಕವಾದ್ ಮಲ್ತೆಡ ಆಯೆ ಸರ್ಪೆ/ಮರಿ,ಮಲ್ತ್ ಜೆಡ ನಕ್ಕುರು.ಆಯೆ ಗುತ್ತುಂದು ಪುದರ್ ಪಾಡ್ಂಡ ಯಾರಂದ್,ಗುತ್ತುಗು ಸರಿಯಾದ್ ಆಯೆ ಬದ್ ಕೊಡು..ಆಯನ ಬೈಲ್,ಅಯನ ವ್ಯಾಪ್ತಿಡ್ ಆಪುನ ಪ್ರತಿಯೊಂಜಿ ಕೆಲಸೊಗ್ಲ ಆಯೆ ಹೊಣೆಗಾರೆ.ಆ ಬೈಲ್ಡಾಪುನ ನೇಮ ನೆರಿ,ಕೋಲ,ತಂಬಿಲೊನು ಗುತ್ತುದಕುಲು ದುಂಬುಂತುದು ನಡಪಾವೊಡು.
ಬೂಡುಡ್ದು ಉಂಬಳಿಯಾದ್ ಗುತ್ತುಗು ಬೂಮಿ ತಿಕ್ ದ್ ನಿ.ಗುತ್ತು ಏರ್ನಲ ಕ್ರಾಯೊಗು ದೆತ್ತ್ ನ ಬೂಮಿಂದ್ ಓಲ್ಲ ಉಲ್ಲೇಖ ಇಜ್ಜಿಗೆ.ಗುತ್ತು ಉಪ್ಪುನ ಬೈಲ್ ಡ್ ಎಚ್ಚಿ ಕಡಿಮೆ ಆವಂದಿಲೆಕ ಆಡಳಿತ ನಡಪಾವೊಡುಂದು ಗುತ್ತುಗು ಬೂಡುದಕುಲು ಬೂಮಿನ್ ಉಂಬಳಿ ಕೊರೊಂತೆರ್.ದುಂಬು ಅರಸುಲೆ ಕಾಲೊಡು ಸುಂಕ ಚಸೂಲಿ ಮಲ್ಪುನ ಅಧಿಕಾರ ಗುತ್ತುಲೆಗಿತ್ತ್ ದ್ ಕಾಲಾನುಬಾಗೊಡು ಅವು ಪಟ್ಲೆರೆಗ್ ವರ್ಗಾವಣೆ ಆಂಡ್.ಪಟ್ಲೆರ್ಂದಾನಗ ಗ್ರಾಮೊಗೊರಿ ಪಟೇಲೆಂದಾಂಡ್.
ದುಂಬು ಬೈಲ್ ಗೊಂಜಿ ಗುತ್ತು ಇತ್ತ್ಂಡ್.ಒಂಜಿ ಗ್ರಾಮೊಡು ಮೂಜಿ ನಾಲ್ ಗುತ್ತು ಉಪ್ಪೆರ್ಲಾ ಯಾರು.ಅರಸು ಎಂಚ ಆಯನ ಅಡಳಿತ ವ್ಯವಸ್ಥೆನ್ ವಿಂಗಡಿಸದೆನಾ ಆರೀತಿ ಬತ್ತ್ ದುಪ್ಪು.ಅರಸುನ ದಂಡ್ ದ ದಳವಾಯಿಲಾ ಗುತ್ತುದಾಯೆ ಆದಿಪ್ಪುವೆ.ದಂಡ್ ಗ್ ಬೋಡಾಯಿನ ಜವನೆರೆನ್ ಸೇರ್ಸಾವುನ ಅಧಿಕಾರಲಾ ಗುತ್ತುದಾಯಗಿತ್ತ್ಂಡ್.ಆಯನ ನಂಬೊಳಿಗೆದ ಜವನೆರೆನ್ ದಂಡ್ ದ ಕುಟೊಡು ಸೇರ್ಸಾವೊಂದು ದಂಡ್ ಗ್ ಪೋಪುನ ಅಧಿಕಾರ ಗುತ್ತುದಾಯಗ್ ಇತ್ತ್ಂಡ್.ಗುತ್ತುದಾಯಡ ಕೈ ಮೀರ್ದ್ ಪೋಂಡ ಮಾತ್ರ ಅವು ಬೂಡುಗೆತ್ತೊಡತ್ತಂದೆ ,ಇಜ್ಜಿಂಡ ಆಯೆನೆ ಅವೆನ್ ಪೂರ ನಡಪಾವೊಡಿತ್ತ್ಂಡ್ಂದ್ ಲೆಕ್ಕಾಚಾರ.ಆ ಬೈಲ್ ದ ದೈವ ದೇವಸಾನೊಲೆಡ್ ಎಡ್ಡೆ ಕೆಲಸ ಮಲ್ಪಾವುನ ಅಧಿಕಾರಲಾ ಗುತ್ತುದಾಯಗಿತ್ತ್ಂಡ್.
ಉಲಗುತ್ತು:-
ಗುತ್ತುಡು ಅದಿಕಾರೊಡು ಇತ್ತ್ ನಕುಲು ಪಾಲಾದ್ ಪೋನಗ , ಗುತ್ತುದ ಕುಟುಮ ಪಾಲಾದ್ ಪೋನಗ ಅವ್ಲು ಬತ್ತ್ ನಂಚಿನ ಪುದರ್ ಉಲಗುತ್ತಾದ್ ಸೇರ್ದ್ ಪೋಂಡು.ಗುತ್ತು ಒಂಜೆ ಉಪ್ಪುನಿ.ಆಂಡ ಅ ಗುತ್ತುದಕುಲೆಡ್ ಪಾಲಾದ್ ಪೋಯಿನಕುಲು ಪತ್ತ್ ಇಲ್ಲ್ ಕಟ್ಯೆರ್ಡ ಪತ್ತ್ ಉಲಗುತ್ತಾದ್ ಮೂಲ ಗುತ್ತುಗು ಸೇರೊಂಡು.
ಬರ್ಕೆ:-
ಬೂಡುರ್ದು ಅದಿಕಾರ ಪಡೆದ್ ಆಡಳಿತೊಗು ಸಂಬಂದಪಟ್ಟಿನ ಪ್ರತಿಯೊಂಜಿ ಕಾರ್ಯೊನ್ಲ ಮಲ್ತೊಮತ್ ನಕುಲು ಬರಿಕೆಡಿತ್ತ್ ನಕುಲು.ಬೂಡುದಕುಲು ದೀನ ಜನೊಕುಲು,ಮಂತ್ರಿಂದ್ ಲ ದೆತೊನೊಲಿ.ಬರ್ಕೆ ದುಂಬುದ ಕಾಲೊಡು ಒಂಜಿ ಊರುಡು ಒಂಜಿ ಉಪ್ಪುನಲಾ ಕಮ್ಮಿ.ಬರ್ಕೆ,ಗುತ್ತು ಪೂರ ದುಂಬುದ ಕಾಲೊಡು ಜಾತಿದ ನಿಲೆಟ್ ಇಜ್ಜಾಂಡ್.ಅದಿಕಾರ ವ್ಯಾಪ್ತಿದ ಆಡಳಿತದ ಭಾಗೊಲಾದಿತ್ತ್ಂಡ್.ಆ ಅರಸುನ ಆಡಳಿತ ವ್ಯಾಪ್ತಿಡ್ ವಾ ಮನೆತನದಕ್ಲಿತ್ತೆರಾ ಅಕುಲು ಬರ್ಕೆದಕುಲೆ.ಇಮಚಿನವೇ ಜಾತಿದಾಯೆ ಅವ್ಲು ಬೋಡುಂದು ರೂಢಿ ಇಜ್ಜಾಂಡ್.ದಾಯೆ ಪಂಡ ದುಂಬುಡು ಜಯನರಸೆರೆ ಲೆಕ್ಕಾಚಾರ ತೂನಗಲ ದಳವಾಯಿ,ಮಂತ್ರಿ,ಅರಸುನ ವಿಶ್ವಾಸದ ವ್ಯಕ್ತಿ ಕೇವಲ ಒಂಜಿ ಜಾತಿದಾಯೆ ಅದಿಜ್ಜಾಂಡ್.ಮಾತ ಜಾತಿ ಜನಾಂಗದಕುಲ್ಲ ಇತ್ತೆರ್.ಅಂಚಾದ್ ಒಂಜಿ ಜಾತಿಗ್ ಉಂದು ಸೀಮಿತಂದ್ ಪಂಡ ತಪ್ಪಾಪುಂಡು .ಒಂಜಿ ಅರಸುಗು ಒರಿ ಮಂತ್ರಿ ಏತ್ ವ್ಯಾಪ್ತಿಗುಲ್ಲೆನಾ ಆ ವ್ಯವಸ್ತೆಡ್ ಬೈದ್ ನವು ಬರ್ಕೆ/ಬರಿಕೆ.ಬರ್ಕೆದಕುಲು ರಾಜಾಳಿತೊಡು ಗುತ್ತುರ್ದು ದುಂಬು ಪಂಡ ಮಿತ್ತ ಸ್ತಾನೊಡಿತ್ತೆರ್.
೩.ಬಾವ:-
ಅರಸುಲ್ನಕ್ಲೆ ಇಲ್ಲ್ ಡ್ ಪಾಲಾದಿತ್ತ್ಂಡ ಅವು ಬಾವ.ಅರಸೊಳಿಗೆದ ಪಾಲ್ಡೇ ಪಾಲಾಯಿನ ಬೊಕ್ಕೊಂಜಿಬಾಗ ಬಾವ..ಬಾವ ಮಾತಾ ಊರ್ಲೆಡ್ಲ ತೂಯೆರೆ ತಿಕ್ಕಂದ್,ಅಂಚಾಂದ್ ಒಂಜೊಂಜಿ ಊರುಡು ಉಂಡು.
೪.ಬೂಡು:-
ಬಲ್ಲಾಲೆರ್ ಅರಸೆರೆ ಬೂಡು.ಬೂಡುಂದು ಬರ್ಪುನಿ ಜೈನೆರೆಗ್ ಮಾತ್ರ.ಗುತ್ತುಡು ನ್ಯಾಯ ತೀರ್ಮಾನ ಆಯಿಜಿಂಡ ನ್ಯಾಯ ಬೂಡುಗು ಪೋವೊಡು.ಬೂಡು ಪಂಡ ಆಡಳಿತ ವ್ಯಾಪ್ತಿದ ಅರಸು ಇತ್ತ್ ನ ಇಲ್ಲ್..ಅಕ್ಲೆನ ಅಧಿಕಾರ ವ್ಯಾಪ್ತಿನ್ ತೂದು ಅರ್ಥ ಮಲ್ತೊನೊಡಾತೆ.ದಾಯೆ ಪಂಡ ತುಂಡರಸೆರ್ ಇತ್ತಿ ಕಾಲ ಅವು.ತುಮಡರಸೆರೆಗ್ ವಿಜಯನಗರದ ಅರಸು ಮಲ್ಲ ಅರಸು.ಬಾರ್ಕೂರುದ ಅರಸು ತುಳುನಾಡ್ದ ತುಂಡರಸೆರೆಗ್ ಪಟ್ಟದ ಮುದ್ರೆನ್ ಒಪ್ಪಿಸವುನ ಅಧಿಕಾರ ಇತ್ತ್ ನಾಯೆ.ಅಂಚಾದ್ ಬಾರ್ಕೂರ ಅರಸುಗು ತುಳುನಾಡ್ ಡ್ ಮಲ್ಲ ಸ್ಥಾನ ಇತ್ತ್ಂಡ್.ದಾಯೆ ಪಂಡ ತುಳುನಾಡ ತುಂಡರಸುಲು ಪಟ್ಟೊಗು ಏರೊಡು ಪಂಡ ಬಾರ್ಕೂರುಗು ಪೋದು ಕೇನೊಡು.ಬಾರ್ಕೂರುದ ಅರಸು ವಿಜಯನಗರದ ಅರಸುಡ ಒಪ್ಪಿಗೆ ದೆತೊಂದು ಬರೊಡು.ಪಟ್ಟದ ಉಂಗಿಲ,ಪಟ್ಟದ ಕತ್ತಿನ್ ವಿಜಯನಗರದರಸು ಕೊರ್ಪುನಿಯಾಂಡಲಾ ಅವೆನ್ ಮುಲ್ತ ಅರಸುಲೆಗ್ ಪಟ್ಟಾಭಿಷೇಕ ಅನಗ ಕೊರ್ಪುನಾಯೆ ಬಾರ್ಕೂರ್ದರಸು.ಅರಸುಗು ಮೂಲು ಪಟ್ಟದ ಗಡಿಯಾಪುಂಡು ಪಂಡ ಅಕ್ಲೆನ್ ಮೂಲು ಅರಸುವಾದ್ ನೇಮಕ ಆಪುಂಡು.ಅಪಗ ಅರಸುಗು ಪಟ್ಟದ ಮುಂಡಾಸ್ ದೀಯೆರೆ,ಪಟ್ಟದ ಉಂಗಿಲ ದೀಯೆರೆ,ಪಟ್ಟದ ಕತ್ತಿ ಕೊರ್ಯೆರೆ ಆನಗ ಇಂಚಿತ್ತಿನ ಗುತ್ತು,ಇಂಚಿತ್ತಿನ ಮಾಗಣೆ,ಇಂಚಿತ್ತಿನ ಬಾವ,ಇಂಚಿತ್ತ್ ನ ಬಾಳಿಕೆ ಅವ್ಲು ಉಪ್ಪೊಡುಂದು ಕೆಲವು ಕೋಡಿಡ್ ನಿಗಂಟ್ ಉಂಡು.ಅರಸು ಪಟ್ಟ ಎರುನ ಪೊರ್ತುಗು ಅವು ಅಕ್ಲೆಗ್ ತಿಕ್ಕುನ ವಿಶೇಷ ಸ್ಥಾನ ಮಾನ.ಸೀಮೆ ಬೊಕ್ಕ ಮಾಗಣೆ ಅರ್ಥ ಒಂಜೆ.ಕನ್ನಡೊಡು ಸೀಮೆ,ಮಾಗಣೆ ತುಳು ಶಬ್ದ
ಬೂಡುಡ್ಲಾ ಆಯನ್ಯಾಯ ಸರಿಯಾದ್ ಆಯಿಜಿಂಡ ದೈವದ ನಡೆಕ್ ಬರೊಡು.ದೈವದ ನಡೆಟ್ಲಾ ಆಯ ನ್ಯಾಯ ನಿಮುರ್ತಿ ಆವಂದೆ ಉರುಂದಾರ ಬಿರ್ಮು ಬೊಕ್ಕ ನರಸಿಂಗ ಪಕ್ಕಳ(ಮೇರ್ ಜೈನೆರ್)ಗ್ ಕುಕ್ಕಲ ಚಾವಡಿಡ್ ನ್ಯಾಯ ಬೂರ್ದು ಮುಟ್ಟ ಮುಟ್ಟ ಸಾರ ವರ್ಸ ಆಂಡಲಾ ನಿಮುರ್ತಿ ಆವಂದಿ ಉರುಂದಾರ ಪಂಜುರ್ಲಿನ ಆರಾದನೆ ತುಳುನಾಡ್ ಡ್ ಉಂಡು.ಉರುಂದಾರ ಪಂಜುರ್ಲಿ ತುಳುವೇಎ ಬಾಯಿಡ್ ಇತ್ತೆ ವರ್ಣಾರ ಪಂಜುರ್ಲಿಯಾದ್ ಪೋತ್ಂಡ್.ಬೂಡುಡು ಇತ್ತೆ ಜೈನೆರುಪ್ಪೆರ್,ಬಂಟೆರುಪ್ಪೆರ್,ಬಿರುವೆರುಪ್ಪೆರ್,ಬೆರಣೆರುಪ್ಪೆರ್.ಮೂಲೊಡ್ದೇ ಬೂಡು ಪನ್ಪುನವು ಜೈನೆರ್ನ.
ಅಂಚನೆ ಬಲ್ಲಾಕುಲು,ಬಲ್ಲಾಲ್ದಿ ಬೈದ್ ನವು ಜೈನ ಅರಸೆರೆರ್ದ್.ಅಂಚನೆ ಉಲ್ಲಾಕ್ಲು,ಉಲ್ಲಾಲ್ದಿ ಪನ್ಪುನವ್ಲು ಉಲ್ಲಾಯ ಪನ್ಪುನವು ಯಜಮಾನ ಬಾಗೊನು ಸೂಚಿಸಾವುಂಡು.ಉಲ್ಲಾಲ್ದಿ ಯಜಮಾನ್ದಿನ ಬಾಗೊನು ಸೂಚಿಸಾವುಂಡು.ಆದಿವಾಸಿಲು ಇನಿಲಾ ಉಲ್ಲಾಯಂದೆ ಲೆಪ್ಪುನಿ.ಅಂಚಾದ್ ಉಲ್ಲಾಕ್ಲು,ಉಲ್ಲಾಯ ಜಾತಿವಾಚಕ ಸವ್ದ ಅದಿಪ್ಪಂದೆ ಯಜಮಾನಿಕೆದ ಮೂಲೊನು ಸೂಚಿಸವುಂಡು.ತುಳುನಾಡ ಜೈನ ಬಲ್ಲಾಕುಲು ಜಿನೇಶ್ವರನ್,ಆದಿನಾಥನ್ ಅಂಚನೆ ದೈವೊನ್ಲಾ ಆರಾದನೆ ಮಲ್ಪುನಕುಲು.ಜೈನ ಬಲ್ಲಾಕುಲು ದೈವೊನು ನಂಬೆರೆ ,ಆಡಳ್ತೆ ಮಲ್ಪೆರೆ ಗುತ್ತು,ಬರ್ಕೆ,ಬಾಳಿಕೆ,ಬಾವ ಇಂಚಿಪ್ಪಿ ವ್ಯವಸ್ಥೆನ್ ಮಲ್ತಿನಕುಲು.ಉಂದು ಪೂರ ಬಲ್ಲಾಕ್ಲೆ ಕಾಲೊಡು ಆತ್ ನ ವ್ಯವಸ್ಥೆಲು.
೫.ಅರಂತಡೆ-ಅರಮನೆ
ಬಾಳಿಕೆ,ಗುತ್ತು,ಬರ್ಕೆ,ಬಾವ,ಬೂಡು ಉಂದೆಕ್ ಮಾತೆಕ್ಲ ಆಡಲ್ತೆದ ಸೂತ್ರ ಕಟ್ಟ್ ಉಂಡು.ಆಂಡ ಬರ್ಕೆ ಬೊಕ್ಕ ಬಾಳಿಕೆ ಬೇತೆ ಬೇತೆನೆ.ಆಂಡ ಕೆಲವೆರ್ ಉಂದು ರಡ್ಡ್ ಲ ಒಂಜೆಂದ್ ತಪ್ಪು ಅರ್ಥ ಮಲ್ತೊಂದೆರ್.
ಮೂಲ ಮಾಯಿತಿ:-
ಯಂ.ಡಿ.ಶೆಟ್ಟಿ.ಇರಾ ಹಿರಿಯ ಜನಪದ ತಜ್ಞೆರ್
Ullathi , Lekkesiri nu Shankaracharyer Durgaparameshwari bukka Raktheshwari und malther andh pandar atha . Ayk proof olu undu ? Olu mantha ancha manther andh panoliya ?
ReplyDelete