Monday, 4 March 2024

ದೇವೆರೆ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶ ತುಳುನಾಡ ದೈವಾರಾದನೆಗಿಜ್ಜಿ

 ದೇವೆರೆ ಬ್ರಹ್ಮಕಲಶ ಚರವಾಯಿನ ದೈವಾರಾದನೆಗಿಜ್ಜಿ 

 ಸುತ್ತಲ ಕಲಶೊಲು,ನಡುಟು ಮಲ್ಲ ಕಲಶ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶ

  ದೇವೆರೆ ಆರಾದನಾ ಕೆರಮನೇ ಬೇತೆ.ದೈವೊಲೆ ಆರಾದನಾ ಕೆರಮೊನೇ ಬೇತೆ.ಮಂತ್ರ ಮುಖೆನ ಪೂಜೆ,ಷೋಡಷೋಪಚಾರ ದೇವೆರೆ ಆರಾದನೆಯಾಂಡ,ಪದಿನಾಜಿ ಕಟ್ಲೆ ಸಂದಿ ಪಾಡ್ದನದ ಒರುಟು ನಡಪುನವು ದೈವಾರಾದನೆ.ದೇವೆರೆ ಆರಾದನೆನ್ ದೇವೆರೆ ಆರಾದನೆಯಾದೇ ಮಲ್ಪುಗ,ದೈವದ ಆರಾದನೆನ್ ದೈವದ ಆರಾದನೆದ ಕೆರಮೊಡೆ ಮಲ್ಪುಗ.ದೇವೆರೆ ಆರಾದನಾ ಕೆರಮೊನು,ಅಷ್ಟಮಂಗಲ ಪ್ರಶ್ನೆ ಚಿಂತನೆನ್,ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶೊನು ದೈವಾರಾದನೆಗ್ ಕನಪುನ ಬೊಡ್ಚಿ.ದೈವದ ಅಣಿತ ಒರು,ಜೀಟಿಗೆ,ದಂಡಮಾಲೆಲೆನ್ ದೇವೆರೆ ಆರಾದನಾ ಕೆರಮೊಲೆಗ್ ಕನಪುನ ಬೊಡ್ಚಿ.

   ದುಂಬು ನಾಗ ಮಂಡಲ ಸುರಾನಗ ಅವ್ಲು ಪಂತೊಲು ನಡತೊಂತ್ ಲೆಕ ತೋಜೊಂತ.ಪಂಡ ಅಲ್ತ್ ರ್ದ್ ನಮ್ಮ ಜಾಸ್ತಿ ಉಪ್ಪೊಡುಂದು ಪಂತೊಡು ಮಲ್ತೊಂತೆರ್.ಇನಿ ಅಷ್ಟಮಂಗಲ ಪ್ರಸ್ನೆ ಚಿಂತನೆಲು ಅವ್ವೇ ಸಾದಿಡ್ ಪೋವೊಂದುಲ್ಲ.ಅವ್ಲು ಆತ್ ದಿನತ ಪ್ರಶ್ನೆಗೆ,ಮೂಲು ಅಲ್ತ್ ಜಾಸ್ತಿ ಆವೊಡು,ಅವ್ಲು ಆತ್ ದಿನತ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶಗೆ,ಮೂಲು ಅಲ್ತ್ ಜಾಸ್ತಿ ದಿನ ಆವೊಡುಂದು ಪಂತ ನಡತೊಂದುಂಡು.ದೈವದ ಕಲೊಕು ಅಗತ್ಯ ಇಜ್ಜಿಂಡಲ ಬಿರ್ಸಾದಿಗೆ ತೋಜಾಯೆರೆ ಪೋದು ಇನಿ ದೈವದ ಮೂಲ ಪುದರುಲು ಮಯಕಾದ್ ಕೇರಳದ ಪ್ರಶ್ನೆ ಚಿಂತನೆದಕುಲು ಪಂಡಿ ಪುರಾಣದ ಪುದರ್ ಲೆನ್ ದೈವೊಗು‌ ದೀದ್ ಹಿರಿಯಾಕ್ಲ್ ದೀನ ಪುದರ್ ಮದತ್ ದ್ ಪೊಸತ್ ನ್ ತೋಡುನ ಮರ್ಲ್ ಡ್ ಪರತ್ ನ್ ನಿಗಿತ್ ಬುಡ್ಯ.ನಮ್ಮ ಊರ್ದ ಬಲ್ಯಾಯೆರ್,ಜೋಯಿಸೆರ್ ನಂಕ್ ಬೊಡ್ಚಿ,ದೂರದ ಕೇರಳದ ಪ್ರಶ್ನೆ ಚಿಂತನೆದಕ್ಲೆ ನಂಕ್ ಬೋಡು.ಅಕ್ಲೆ ಕ್ರಮೊನು ನಮ್ಮ ದೈವಾರಾದನೆಗ್ ಅಕ್ಲ್ ಕನನಗಲ ಮನಿಪಂದೆ ಕುಲ್ಯ.ನಮ್ಮ ಅರಸುದೈವೊಲ್ನ,ರಾಜಂದೈವೊಲ್ನ ಒರಿನ ದೈವೊಲ್ನ ಕೆರಮ ಬೇತೆ ಬೇತೆ ಇತ್ತ್ಂಡಲ ಅಕುಲು ಅವೆನ್ ಅಕ್ಲೆ ಅಲಚನೆದಲೆಕ ಒಂಜೇ ಮಲ್ಪೆರೆ ಪಿದಡೊಂದುಲ್ಲೆರ್.ತಗೆ ತಂಗಡಿನ ಒರುತ ಕಲ್ಲುರ್ಟಿ ಪಂಜುರ್ಲಿನ್ ಬೇತೆ ಬೇತೆ ಕೋಣೆಡ್ ಕುಲ್ಲಾವೊಂದುಲ್ಲೆರ್. ಪಂಜುರ್ಲಿನ ಬಲತ ಬಾಗೊಡು ಕುಲ್ಲೊಡಾಯಿನ ಕಲ್ಲುರ್ಟಿನ್ ಎಡತ ಬಾಗೊಡು ಕುಲ್ಲಾಯೆರೆ ಪನ್ಪೆರ್.ಎಡತ ಬಾಗೊಡು ಕುಲ್ಲವುನೆತ ಅರ್ಥ ಬೇತೆನೇ ಆಪುಂಡು.

         ಬ್ರಹ್ಮ ಪಂಡ ಮಲ್ಲ ಪನ್ಪಿನ ಅರ್ಥ ಉಂಡು.ಕಣ್ಣ್ ಗ್ ತೋಜಂದಿನ,ಗೇನೊಗು ಎಕ್ಕಂದಿನ ,ಕೈಕ್ ತಿಕ್ಕಂದಿನ ಒಂಜಿ ಸಗ್ತಿ ಉಂಡು.ಉಂದೆನ್ ಬ್ರಹ್ಮ ಪನ್ಪೆರ್.ಮೂಲು ಬ್ರಹ್ಮಕಲಶದ ಕಲ್ಪನೆಲ ಅಂಚನೆ.ಮಸ್ತ್ ಎಲ್ಯೆಲ್ಯ ಕಲಶೊಲಿತ್ತ್ ದ್ ಒಂಜಿ ಕೊಡಪಾನ ಗಾತ್ರದ ಕಲಶ ಉಪ್ಪುಂಡು.ಮಾತ ಕಲಶದ ನೀರ್ ದೇವೆರೆ ಮೂರ್ತಿಗ್ ಪಾಡಿ ಬೊಕ್ಕ ಕಲಶೊಲೆಡ್ ಮಲ್ಲ ಕಲಶ ಆಯಿನ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶದ ನೀರ್ ನ್ ಮೈಪುವೆರ್.ದೇವೆರೆಡ್ ತ್ರಿಮೂರ್ತಿಲೆಡ್ ಒರಿ ಆಯಿನ ಬ್ರಹ್ಮಗ್ ಆರಾಧನೆ ಇಜ್ಜಿ.ಆಂಡ ಮೂಲು ಮಾತ್ರ ಬ್ರಹ್ಮನ ಪುದರ್ ತೂಯೆರೆ ತಿಕ್ಕುಂಡು.ಬೊಕ್ಕ ಒರಿನಂಚ ತುಳುನಾಡ ಅಮರ್ ಬೊಳ್ಳಿಲಾಯಿನ ಕೋಟಿ ಚೆನ್ನಯೆರೆ ನಡುಟಿತ್ತ್ ನ ಬೆಮ್ಮೆರೆನ್ ಇನಿ ಬ್ರಹ್ಮ ಪನೊಂದುಲ್ಲೆರ್.ನಿಜವಾದ್ ಬೆಮ್ಮೆರ್ ಬೈದೆರ್ಲುಂದು ಪನೊಡು ವಿನಃ ಬ್ರಹ್ಮ ಬೈದೆರ್ಂದತ್ತ್.ದೇವೆರೆಗ್ ಮಾತ್ರ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶ.ದಾಯೆ ಪಂಡ ದೇವೆರೆ ಗುಂಡದುಲಯಿ ಉಪ್ಪುನಿ ಹೆಚ್ಚಾದ್ ಕಲ್ಲ್ ದ ಮೂರ್ತಿಲು.ದಿನೋಲ ಪಂಚಾಮೃತ ಅಭಿಷೇಕ ಮಲ್ತ್ ದ್ ಮೂರ್ತಿಲು ತರೆದ್ ಪೋನಗಬಿಂಬ,ಪೀಠ ಜೀರ್ಣಾವಸ್ಥೆಗ್ ಪೋನಗ,ಮಂಟಮೆ,ಗರ್ಬಗುಡಿ,ಪಾಣಿ ಪೀಠೊಲೆಡ್ ಒಡಕ್ ತೋಜಿದ್ ಬನ್ನಗ, ಸ್ಥಿರ ಬಿಂಬೊಲೆಡ್ ಅಷ್ಟ ಬಂದ ನಾಶ ಆದ್ ಪೋನಗ,ದೇವೆರೆ ಬಿಂಬ ಪಾಣಿಪೀಠೊನು ಗೋಡ್ಯಾವುನ ನಾಳ(ಬಂಗಾರ್ದ ಒಂಜಿ ಸರಿಗೆ.ಬುಮಿದಡಿಟ್ ಪಾಡಿ ನಿದಿ ಕುಂಬೊರ್ದು ಪಾಣಿ ಪೀಠ,ಬಿಂಬದಡೆಮುಟ್ಟ ಆ ನಾಳ ಉಪ್ಪುಂಡು.)ಡ್  ಒಡಕ್ ಬನ್ನಗ ದೇವತಾ ಸಾನಿದ್ಯೊನು ಸಂಕೋಚ ಮಲ್ತ್ ದ್,ಬಾಲಾಲಯೊಡು ಮೂರ್ತಿನ್ ದೀದ್ ನಾಳ/ಸರಿಗೆದ ಮುದೆಲ್ ನಾಡ್ ಪತ್ತ್ ದ್ ಅವ್ಲಿಪ್ಪಿ ನಿಧಿಕುಂಬೊಡು ಮುತ್ತು ರತ್ನೊಲೆನ್ ದಿಂಜಾದ್ ಜೀರ್ಣಾಷ್ಟ ಬಂದೊನು ದೆತ್ತ್ ದ್ ಪೊಸತಾದ್ ಅಷ್ಟ ಬಂದೊಡು ಆಣ್ ಪೊಣ್ಣನ ಸಂಕಲ್ಪ ಮಲ್ತ್ ದ್ ಪೀಠ ಬಿಂಬೊಲೆಗ್ ಐಕ್ಯ ಮಲ್ತ್ ದ್ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶದ ನೀರ್ ಮೈತ್ ದ್ ತೆರಣ ದಿಂಜವೆರ್.       ಪದ್ರಾಡ್ ವರ್ಸೊಗೊರ ದೇವೆರೆ ಮೂರ್ತಿದ ಸಗ್ತಿ ಕಮ್ಮಿಯಾನಗ ಪಿರ ಆ ಮೂರ್ತಿಗ್ ತೆರಣ ದಿಂಜಯೆರೆ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶ ಮಲ್ಪುವೆರ್.ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶೊಡು ಮಂತ್ರ ಬಿಂಬೊನು ಪೀಠದ ಮಿತ್ತ್ ತಾಪನೆ ಮಲ್ಪೆರೆ ಅಷ್ಟಬಂದೊಗು ಪ್ರಾಕೃತಿಕವಾಯಿನ 8 ಸೊತ್ತುಲೆನ್ ಗಲಸುವೆರ್‌. ಶಂಖದ ಪೊಡಿ,ದೂಪದ ಪೊಡಿ,ಅಣಿಲೆ ಕಾಯಿ,ಅರಗು,ಪರ್ತಿ,ಬೊಲ್ಕಲ್ಲ್,ಕಡಲ್ದ ಪೊಯ್ಯೆ ನೆಲ್ಲಿ ಕಾಯಿ-ಉಂದೇ ಅಷ್ಟ ಬಂದದ ಎಣ್ಮ ಸೊತ್ತುಲು.ಉಂದೆನ್ ಪೂರ ತಂತ್ರ ಸಮುಚಛಯ ಗ್ರಂತೊಡು ಪಂಡಿ ಅಳತೆಡ್ ಚೂರ್ಣ ಮಲ್ತ್ ದ್ ,ಎಣ್ಮೆದೆಣ್ಣೆಡ್ ಕಲತ್ ದ್ ಅಂಟ್ ಮಲ್ಪುವೆರ್.ಅಂಟ್ ಬಮದಿಸಯೆರೆ,ಗೋಡ್ಯಾಯೆರೆ ಬೋಡು. ಬೊಕ್ಕ ಶಾಸ್ತ್ರೀಯ ವಿದಾನೊಡು ಓಮ ಮಲ್ತ್ ದ್ ಅವೆಕ್ ಸಂಪಾತ ಸ್ಪರ್ಷದ(ಬಿಂಬ ಬೊಕ್ಕ ಪೀಠೊನು ಗೋಡ್ಯಾವುನ ಅಂಟ್) ಒರುಟು ದೈವಿಕ ಸಗ್ತಿ ಕೊರ್ಪೆರ್.ಉಂದುವೆ ಅಷ್ಟ ಬಂಧ. 

ದೈವೊಲೆಡ್ ಪ್ರದಾನ ಬೆಮ್ಮೆರ್.ಸಿರಿಕುಲ್ನ ಆರಾದನೆಡ್ ಬೆಮ್ಮೆರೆಗ್ ಕಲ್ಸೆ ಕಟ್ಟುನ ಕೆರಮ ಉಂಡು.ಅವ್ಲು ಪೂಟು ಕಲ್ಸೆನ್ ಅಲಂಕಾರ ಮಲ್ತೆರ್ಡ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶೊಡು ಕೊಡಪಾನದ ಒರುತ ಮಲ್ಲ ಕಲಶೊಗು ಜರಿ ಪೇಟದ ಅಲಂಕಾರ ಮಲ್ಪುವೆರ್.ದೇವೆರೆ ಮೂರ್ತಿಲು ಕಲ್ಲ್ ದ ಪೀಠದ ಮಿತ್ತ್ ಇತ್ತ್ ನೆರ್ದಾದ್ ಕಲಶದ ನೀರ್ ಏತ್ ಮೈತ್ಂಡಲ ದಾಲ ಆಪುಜಿ.ಆಂಡ ದೈವೊಲೆಗುಪ್ಪುನಿ ಮಣೆ ಮಂಚ,ಉಜ್ಜಾಲ್,ಮುಂಡ್ಯೆಲು.ಪೂರಲ ಮರೊಟು ಕೆತ್ತ್ ನ ಸೊತ್ತುಲು.ಅವೆತ ಮಿತ್ತ್ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶಂದ್ ಕೊಡಪಾನಗಟ್ಲೆ ನೀರ್ ಮೈತ್ಂಡ ಮರತ ಉಜ್ಜಾಲ್,ಮುಂಡ್ಯೆ,ಮಣೆಮಂಚ ಪದ್ರಾಡ್ ವರ್ಸ ಬುಡ್ಲೆ ಒಂಜಿ ವರ್ಸದುಲಯಿ ಕುಂಬಾಪುಂಡು.ಅಡೆಗ್ ಬೋಡಾಯಿನಿ ಮರತ ಮಣೆಮಂಚೊಲು ಬಾಲ್ತರ ಬರೆರೆ ದೂಪದ ಪುಗೆ.ಅಂಚನೆ ದೇವೆರೆ ಮೂರ್ತಿಲು ಸ್ಥಿರ.ದೈವದ ಅಂಚತ್ತ್.ದೈವೊಲು ಚರ.ದೇವೆರೆ ಮೂರ್ತಿ ಇತ್ತ್ ನೌಲೇ ಇತ್ತ್ಂಡ ದೈವದ ಭಂಡಾರ ಬತ್ತ್ ದ್, ಭಂಡಾರ ಕೇರ್ತ್ ದ್ ದೈವದ ಕಲೊಟು ಹಿರಿಯಾಕ್ಲೆ ಮದಿಪುಗು ಜೋಗದ ಮಾನಿನ ಮಿತ್ತ್ ಮಾಯೆ ವಸಾಯೊಗು ಬರ್ಪುನಿ.ಅಂಚಿನ ದೈವೊಲೆನ ಮಣೆ ಮಂಚೊಲೆಗ್ ವಾ ಕಾರಣೊಗ್ಲಾ ದೇವೆರೆ ಆರಾದನೆದ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶ ಖಂಡಿತಾ ಮಲ್ಪೆರೆ ಇಜ್ಜಿ. ಇತ್ತಿತ್ತೆ ದೈವದ ಕಾಲಾದಿದ,ವರ್ಸಾದಿದ ಕಟ್ಟ್ ಪೋದು ವಾರ್ಷಿಕ ಪೂಜೆಯಾತ್ಂಡ್.ಉಂದು ದೈವೊನು ನಿದಾನವಾದ್ ದೇವೆರ್ ಮಲ್ಪುನ ಉನ್ನಾರ.ದೈವದ ಬಂಡಿ ಒಯ್ಪುನಗ ದೈವೊಗು ದೇವೆರೆ ಗೋವಿಂದ ಪಾಡುನವು ತುಳುವೆರ್ ದೈವೊನು ಮದತೊಂದಿಪ್ಪುನೆಕ್ ಸಾಗ್ಸಿ.

 ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶೊಡು ಸುತ್ತಲ ಎಲ್ಯೆಲ್ಯ ಕಲಶೊಲೆನ್ ದೀದ್ ಅವೆಟ್ ನೀರ್ ಪಾಡ್ದ್ ದೀದುಪ್ಪುವೆರ್.ಪ್ರಧಾನ ದೇವೆರೆನ್ ಆವಾಹನೆ ಮಲ್ತ್ ದ್ ಪೂಜೆ ಮಲ್ಪುನ ಕೊಡಪಾನ ಗಾತ್ರದ ಕಲಶನೆ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶ.ಉಂದೆಟ್ ಬ್ರಹ್ಮೆನೆ ಸೈಷ್ಠಿಕರ್ತೆ.ಪೂಜೆದ ಅಧಿಪತಿ ಅವ್ಲು ಬ್ರಹ್ಮೆ.ಮಾತ ಪೂಜೆದ ಕಡೆಕ್ಲ ಬ್ರಹ್ಮಾರ್ಪಣೆ ಉಪ್ಪುಂಡು.ಬ್ರಹ್ಮ ತತ್ವನೇ ಮೂಲು ಪ್ರದಾನ.ಕಲಶ ಎಚ್ಚಿನ ಪೂಜೆಲೆಡ್ ಉಪ್ಪುಂಡು.ಕಲಶ ದೀಪುನೆತ ಅರ್ಥ ದಾದ ಪಂಡ ಕಲಶದ ನೀರ್ ಪವಿತ್ರ.ಕಲಶದ ಅಡಿ ಭಾಗ ಬೂಮಿ,ನಡು ಭಾಗ ಉಲಯಿಡ್ ನೀರ್,ಕಲಶದ ಕೆಕ್ಕ್ ಲ್ ಭಾಗ ಸೂ,ಕಲಶದ ಬಾಯಿ ವಾಯು,ಕಲಶದ ಮಿತ್ತ್ ಕುಕ್ಕುದಿರೆ ದೀದ್ ತಾರಾಯಿ ದೀದುಪ್ಪುನ ತರೆತ ಭಾಗ ಆಕಾಶ.ಅಂಚನೆ ದೇವೆರೆ ಆರಾದನೆದ ಪಂಚ ಭೋತೊಲೆಡ್ ಪುಡೆಮಿದ ಒರುವಾದ್ ಗಂಧ,ನೀರ್ ದ ಒರುವಾದ್ ಸೀರ್ತ,ಗಾಳಿದ ಒರುವಾದ್ ಧೂಪ,ಸೂತ ಒರುವಾದ್ ಭಸ್ಮ,ಅಕ್ಕಸದ ಒರುವಾದ್ ಪುರ್ಪೊಲೆನ್ ನಮ ಗಲಸುವ .ಇಂಚ ದೇವೆರೆ ವೈದಿಕ ವಿಧಾನದ ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶೊಡು ಪಂಚ ಭೂತೊಲ್ನ ಸಗ್ತಿ ಉಂಡು.ಋಗ್ವೇದ ಕಾಲೊಡ್ದೇ ಕಲಶದ ಕಲ್ಪನೆ ಇತ್ತ್ಂಡ್.ಲೋಕೊದ ಎಡ್ಡೆಪ್ಪುಗಾಧ್ ಕಲಶ ದೀವೊಂತೆರ್.ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶದ ಎಲ್ಯೆಲ್ಯ ಕಲಶೋಡು  ಮಂತ್ರಮುಖೇನ ಪಾಡ್ನ ಪವಿತ್ರ ನೀರ್ ಡ್ ಬೇತೆ ಬೇತೆ ದೇವತೆಲೆನ್ ಆವಾಹನೆ ಮಲ್ತ್ ದ್ ಅಕ್ಲೆಗ್ ಕೈ ದೆಕ್ಕೆರೆ ನೀರ್,ಕಾರ್ ದೆಕ್ಕೆರೆ ನೀರ್,ಪರಿಯೆರೆ ನೀರ್,ಮೀಯೆರೆ ನೀರ್,ಅಭಿಷೇಕೊಗು ನೀರ್ಂದ್ ದೇವೆರೆ ಐನ್ ನಿತ್ಯ ಕರ್ಮೊಗು ನೀರ್ ಪಾಡ್ದಿಪ್ಪುವೆರ್.ಪವಿತ್ರವಾಯಿನ ರತ್ನೊಲು,ದರ್ಬೆ,ಅಕ್ಷತೆ,ತೊಲಸಿ,ಫಲವಸ್ತುಲೆನ್ ದೀದುಪ್ಪುವೆರ್.ಉಂದು ಪೂರ ದೇವೆರೆ ಆರಾದೆನೆಗೇ ವಿನಃ ದೈವೊಲೆ ಆರಾದನೆಗ್ ಅತ್ತ್.ವೇದೊಡು ಪಂಡಿಲೆಕ ಸೂಕು ರಡ್ಡ್ ಮೋನೆಲು,ಒಂಜಿ ವೈದಿಕ ಪಂಡ ಮಂತ್ರ ಕುಡೊಂಜಿ ತಂತ್ರ.ಉಂದು ರಡ್ಡ್ ಲ ದೇವೆರೆ ಆರಾದನೆಡುಪ್ಪುನಿ ವಿನಃ ದೈವದ ಆರಾನೆಡತ್ತ್.ದೇವೆರೆಗ್ ವೈದಿಕೆರ್ ವೈದಿಕ ಮಂತ್ರ,ತಾಂತ್ರಿಕ ಮಂತ್ರೊಲೆಡ್ ಸಮಾನವಾದ್ ದೇವೆರೆನ್ ಆರಾದನೆ ಮಲ್ತೆರ್ಡ ದೈವಾಲ್ಯದ ದೈವೊಲೆಗ್ ಇಂಚಿನ ವಾ ತಂತ್ರ ಮಂತ್ರೊಲು ಇಜ್ಜ.ದೇವೆರ್ ಪುರ್ಸಾದ ರೂಪೊಡು ಅರೆನ್ ಆರಾದನೆ ಮಲ್ಪೆರೆ ಕೊರ್ನ ತಂತ್ರ ಮಂತ್ರೊಲೆನ್ ನನಲಾತ್ ಕಾಸ್ ಮಲ್ಪೊಡುಂದು ದೈವದ ಕಲೊಕು ಕನತ್ ನವು ತಪ್ಪು.ಮೊಕ್ಲು ಉಂದೆರ್ದ್ ದೇವೆರೆಗ್ಲ ಅಪಚಾರ ಮಲ್ತಿಲೆಕಾಂಡ್,ತುಳುನಾಡ ಸಾಂಪ್ರದಾಯಿಕ ದೈವೊದ ಕಟ್ಲೆಲೆಗ್ಲ ಅನ್ಯಾಯ ಮಲ್ತ್ ಲೆಕಾಂಡ್.ಭಗವಂತೆ ಸರ್ವಂತರ್ಯಾಮಿ ಆಂಡಲಾ ಮಾತೆರೆಗ್ ಅಕ್ಲಕ್ಲೆ ರೀತಿ ನೀತಿಡ್ ಪೂಜೆ ಮಲ್ಪೊಲಿಂದ್ ವೇದೊಲು ಪಂಡಲಾ ಮಾತೆರೆಗವೆನ್ ಮಲ್ಪೆರೆ ಸಾಧ್ಯ ಆವಂದಿನೆಡ್ದಾತ್ರ ಅಕುಲು ದೇಲ್ಯೊಲೆಡ್ ದೇವೆರೆಗ್ ಕೈ ಮುಗಿಯೊಂದು ಬತ್ತೆರ್.ಅಣ್ಣ್ ಕಾಯಿ,ಪೂಜೆ ಕೊರೊಂದು ಬತ್ತೆರ್.ಆಂಡ ವೇದೊಲೆನ ಸಾರದ ಭಗವಂತನ ಆರಾದನೆ ತುಳುನಾಡ್ ಗ್ ಬರ್ಪುನ ದುಂಬೇ ತುಳುವೆರ್ ದೈವಾರಾದಕೆರಾದಿತ್ತ್ ದ್ ಪದಿನಾಜಿ ಕಟ್ಲೆಡೇ ದೈವೊಲೆನ್ ಆರಾಧನೆ ಮಲ್ತೊಂದು ಬೈದೆರ್.ಅಂಚಾದೇ ದೇವೆರೆನ್ ದೇವೆರೆ ಆರಾಧನೆದ ಒರುಟೇ ಮಾನಿತೊನ್ಗ,ದೈವೊಲೆನ್ ದೈವಾರಾಧನೆದ ಕಟ್ಲೆಡೇ ಮಾನಿತೊನ್ಗ.ಅಂಚಾದ್  ತುಳುನಾಡ ದೈವಾರಾಧನೆದ ದೈವೊಲೆನ್ ನನಾಂಡಲಾ ಅಷ್ಟಮಂಗಲಾದಿ ಪ್ರಶ್ನೆ ಚಿಂತನೆಲೆಡ್ದ್ ದೂರ ದೀಕ,ಬ್ರಹ್ಮ ಕಲಶೊರ್ದು ದೂರ ದೀದ್ ಹಿರಿಯಾಕ್ಲ್ ಪಾಡ್ದ್ ಕೊರ್ನ ಸಾದಿಡೇ ದೈವಾರಾದನೆ ಮಲ್ತೊಂದು ಬರ್ಕ.

  ಕೆಲವೊಂಜಿ ತಂತ್ರಿನಕುಲು ಮಲ್ಪುನ ತೂನಗ ಬೇಜರಾಪುಂಡು.ಇಂಚಿಪ ಒರಿ ತಂತ್ರಿದಾರ್ ಇಲ್ಲ್ ಕಟ್ಟಾಯೆರ್.ಇಲ್ಲ್ ಕಟ್ಟ್ ನಗ ಮಾತ ಜಾತಿ ಜನಾಂಗದಕ್ಲೆನ್ ಬೇಲೆಗ್ ದೆತೊಂಡೆರ್.ಆಂಡ ಇಲ್ಲೊಕ್ಕೆಲ್ದಾನಿ ಅಕ್ಲೆ ಜಾತಿದಕ್ಲೆಗ್ ಮಾತ್ರ ಇಲ್ಲೊಕ್ಕೆಲಾಯಿ ಇಲ್ಲಲ್ ಒಣಸ್ ಕೊರ್ದು ಒರಿನ ಬೇಲೆದಕ್ಲೆಗ್ ಪೂರ ದೇವಸಾನೊಡು ಒನಸ್ ಕೊರ್ಯೆರ್.ಬೇಜಾರ್ಡ್ ಎಚ್ಚಿನಕುಲು ಪೋಯ್ಜೆರ್.ಇಂಚ ಸಮಾಜೊನು ತಿದ್ದುನಕುಲೆ ತಪ್ಪು ಮಲ್ತೆರ್ಡ ಓಡೆ ನಮ್ಮ ಸಮಾಜ ಉದ್ದಾರ ಆಪುನಿ?.ಈ ವ್ಯವಸ್ಥೆನ್ ಒಪ್ಪುನಕುಲು ಓಡೆಮುಟ್ಟ ಉಪ್ವೆರ ಮಲ್ಪುನಕುಲು ಅಡೆಮುಟ್ಟ ಉಪ್ವೆರ್.

    ನಿಜವಾದ್ ದೇವೆರೆ ತೇರ್ ಡ್ ಒರಿ ಪೂಜೆದಾರ್ ಉಪ್ಪುನ ಕೆರಮ.ಕೆಲವೊರ ದೇವೆರ್ ತುಂಬುನಾರ್ ತೇರ್ ದ ಉಲಯಿ ಪೋದು ಕುಲ್ಲುನಲಾ ಉಂಡು.ನಿಜವಾದ್ ದೇವೆರೆನ್ ತೇರ್ ಡ್ ಕುಲ್ಲಯಿ ಬೊಕ್ಕ ಆರ್ ಲ ತೇರ್ ದ ಬಲ್ಲ್ ಗ್ ಕೈ ಕೊರೊಡು.ಆಂಡ ಕೈ ಕೊರ್ಪುಜೆರ್.ತೇರ್ದ ಮಿತ್ತೆ ಕುಲ್ವೆರ್.ಆತೇ ಅತ್ತ್ ನಾಲೈನ್ ಜನ ತೇರ್ ದ ಮಿತ್ತ್ ಕುಲ್ಲುನಲಾ ಸುರಾತ್ಂಡ್.ನಮ ಏರ್ ಕುಲ್ಲ್ಂಡಲಾ ಒಯ್ಪುನ್ನೆ.ತೇರ್ದ ಮಿತ್ತ್ ರ್ದ್ ಪೂ,ಪಂರ್ದ್,ಫಲವಸ್ತ್ ಲೆನ್ ಪೂರ ದಕ್ಕ್ ನಗ ಉಂದೆನ್ ಪೆಜ್ಜೆರೆಂದೇ ಜನೊಕುಲು ಲಾಯ್ಪುವೆರ್.ಇಂಚಿ ಕೆರಮ ಪೂರಾ ಏರ್ ಮಲ್ತ್ ನ?.ನಿಜವಾದ್ ತೇರೊಯ್ತಿ ಬೊಕ್ಕ ತೇರ್ ರ್ದ್ ಜತ್ತ್ ದ್ ಜನೊಕ್ಲೆನ್ ಸಾಲಾದ್ ಉಂತಾದ್ ಫಲ ಪುರ್ಪ ಕೊರೊಲಿ.ದೈವದ ಕಲೊಟು ಇಂಚ ಇಜ್ಜಿ.ದೈವ ಬತ್ತ್ ನಕ್ ಲೆಗ್ ಸಮದಾರಿಕೆ ಆತ್ಂಡ ಪಂಡ್ ದ್ ಬೊಕ್ಕ ಆವಾರ ದೆತೊನುನಿ. 

ಕೆಲವು ತಿಕ್ ಡ್  ಜಾತ್ರೆದಪಗ ದೇವಿನ ಪೇಟೆ ಸವಾರಿಂದ್ ಉಪ್ಪುಂಡು.ದುಂಬು ದೇವಿನ ಮೂರ್ತಿನ್ ತೃಟ್ ತುಂಬೊಂದೇ ವೈದಿಕೆರ್ ಪೇಟೆ ಸವಾರಿ ಮಲ್ತೊಂತೆರ್.ಇನಿ‌ ಅಡೆಗ್ ಮರತ ಬಂಡಿ ಬೈದ್ಂಡ್.ಅವೆಟ್ ದೇವೆರೆನ್ಲಾ ದೀಪುನಿ,ಬಟ್ರೆನ್ಲಾ ಕುಲ್ಲದ್ ನಮ ಬಂಡಿ ಒಯ್ಪುನಿ.ಆಂಡ ಬಟ್ರ್ ನಕ್ಲ್ ಬಂಡಿದ ಬಲ್ಲ್ ಗ್ ಕೈ ಕೊರ್ಪುಜೆರ್.ಮಾರ್ಗೊಡು ಬಂಡಿ ಒಯ್ತ್ ದ್ ಕಡೆಕ್ ಆ ಬಂಡಿನ್ ದೇವಸಾನದ ಉಲಯಿ ಕೊನತ್ ದೀಪೆರ್.ಅಪಗ ಆ ಮಾರ್ಗ ಏತ್ ಅಸುದ್ದ ಉಪ್ಪುಂಡುಂದು ಮೊಕ್ಲೆಗ್ ದಾಯೆ ಗೋಚರಾಪುಜಿ?.

      

No comments:

Post a Comment