Thursday, 19 November 2020

ತುಳುನಾಡ ನಾಗಾರಾದನೆ

ತುಳುನಾಡ ನಾಗಾರಾದನೆ  

ಮೂಜಿ ಜಿಡೆತ ನಾಗೆ(ಸಯಾಮಿ)
  

ವೈದಿಕ ಸಂಸ್ಕೃತಿದ ಕಾರ್ತಿಕೇಯನ ಆರಾಧಕೆರಾಯಿನ ಶಾತವಾಹನೆರ್ (ಕ್ರಿ.ಪೂ.235-ಕ್ರಿ.ಶ 225) ತನ್ಕುಲೆ ರಾಜ್ಯೊನು ಬಡಕಾಯಿದಂಚಿ /ದಕ್ಷಿಣದಂಚಿ ವಿಸ್ತಾರ ಮಲ್ತೊಂದು ಬನ್ನಗತುಳುನಾಡ್ ಡ್ ಆ ದುಂಬೇ ನಾಗಾರಾಧನೆ ಇತ್ತ್ಂಡ್.ದ್ರಾವಿಡ ತುಳುವೆರೆ ಅವೈದಿಕ ತುಳು ಧರ್ಮದ ದೈವಾರಾದನೆನ್,ನಾಗಾರಾಧನೆನ್ ವೈದಿಕ ಸಂಸ್ಕೃತಿಗ್ ಆತ್ ಸುಲಬೊಡು ಪುಡಪೆರೆ ಸಾಧ್ಯ ಆಯಿಜಿ.ಅಕುಲು ಮುಲ್ತ ನಾಗಾರಾಧನೆಗ್ ಬಿಲೆ ಕೊರ್ದು ಅಕ್ಲೆ ಕಿರಮೊಡು ವೈದಿಕ ವಿಧಿವಿಧಾನದ ಮಂತ್ರಮುಖೇನ ಮಲ್ಪೆರೆ ಸುರು ಮಲ್ತೆರ್.ಶಾತವಾಹನೆರ್ ನಾಗನ್ ತನ್ನ ರಾಜಲಾಛನ ಮಲ್ದೆರ್.ಕುಲದೇವತೆ ಕಾರ್ತಿಕೇಯೆ/ಸುಬ್ರಹ್ಮಣ್ಯನ್ ನಾಗನೊಟ್ಟುಗು ಸಮೀಕರಣ ಮಲ್ದೆರ್.ಅಂಚ ತುಳುನಾಡ್ ಡ್ ವೈದಿಕ ಸಂಸ್ಕೃತಿದ ಸುರುತ ದೇವೆರಾದ್ ತೋಜಿನ ಸುಬ್ರಹ್ಮಣ್ಯೆ ನಾಗರೂಪಿ ಆಯೆ.ಅಕುಲು ನಾಗನ್ ಮೂಲಂದ್,ಆದಿಂದ್ ಪಂಡೆರ್.ತುಳುವೆರೆಗ್ ಆದಿ ಪಂಡ ಆದಿ ಆಲಡೆ.ಮೂಲ ಪಂಡ ಬೆಮ್ಮೆರ್.ನಾಗನ್ ಬೊಕ್ಕ ನಮ ಮೂಲಂದ್ ಒತ್ತೊಂದು ಬತ್ತ ಆತೆ.ಸ್ಕಂದ ಪುರಾಣೊಡ್ಲಾ ತುಳುನಾಡ್ ಗ್ ಪ್ರವೇಶ ಮಲ್ತಿನ ನಾಗನೊಟ್ಟುಗು ಬತ್ತಿ ದೇವತೆ ಸುಬ್ರಹ್ಮಣ್ಯೆಂದ್ ಉಂಡು.ಉಲ್ಲಾಕುಲು,ಬಸ್ತಿನಾಯಕೆ,ಅತ್ತಾವರದ ದೈಯ್ಯೊಂಗುಲು,ನಾಗಬೆಮ್ಮೆರ್,ಪಂಜುರ್ಲಿನ ಪಾಡ್ದನೊಡು ಸುಬ್ರಹ್ಮಣ್ಯದ ಉಲ್ಲೇಖ ಉಂಡು.


 ಒಂಜಿ ಮೂಲದ ಪಿರಕಾರ ತುಳುನಾಡ್ ಡ್ 6000ರ್ದ್ ಮಿತ್ತ್ ನಾಗ ಬನೊಕ್ಲಿತ್ತ.ಒಟ್ಟು 627ಗ್ರಾಮೊಲೆಡ್ ಒಂಜೊಂಜಿ ಗಿರಮೊಗು10-10ಬನೊಕ್ಲಿತ್ತ..ನಾಗ ಬನ ರಕ್ಷಣೆ ಪೆರಿಯಾಕ್ಲ್ ಮಲ್ತ್ ನೆರ್ದಾದ್ ಕಾಲ ಕಾಲೊಗು ಬರ್ಸ,ಬುಳೆ ಭಾಗ್ಯ ತಿಕ್ಕೊಂತ್ಂಡ್.

ಕುಕ್ಕೆ ಪಂಡ ಕರುವೆದಂಚಿನ.ಕುಕ್ಕೆ ಪಂಡ ಕುಮಾರೆಂದ್ ಲ ಉಂಡು,ಕುಮಾರ ಸ್ವಾಮಿ.ಕುಮಾರನ ಒರು ಸಿರಿನ ಸಂಧಿಡುಂಡು.ಬೆಮ್ಮೆರ-ಕುಮಾರೆ-ನಾಗೆ-ಆಲಡೆ ಉಂದೆಕ್ ಒಂಜತ್ತ್ ಒಂಜಿ ರೀತಿದ ಸಮ್ಮಂದ ಉಂಡು.ಕುಕ್ಕೆ ಬೊಕ್ಕ ಸುಬ್ಬೆ ಪನ್ಪಿ ಮಲೆ ಕುಡಿಯೆರೆರ್ದ್ ಕುಕ್ಕೆ ಸುಬ್ರಹ್ಮಣ್ಯ ಪುದರ್ ಬತ್ತ್ಂಡ್.ಇನಿಲಾ ಮಲೆಕುಡಿಯೆರ್ ತೇರ್ ಕಟ್ಟೆರೆ ಬೂರು,ಬಡು ಕನವೊಡು.ಮಂಜಗ್ ಬಳ್ಳೊಡು ತಿಕ್ಕಿ  ನಾಗೆ(ಬಳ್ಳಮಂಜ),ಮೂಲ ನಿವಾಸಿಯೊರಿಯಗ್ ಕಡುಪು(ನುಪ್ಪು ಕಬಿಡುನ)ಡು ತಿಕ್ಕುನ ನಾಗೆ(ಕುಡುಪು) ಇಂಚ ನಾಗೆ ತುಳುನಾಡ ಮೂಲ ನಿವಾಸಿಲೆಗೇ ತಿಕ್ಕ್ ದ್ ನಿ.ದೆಸಿಲಡ್ದ್ ಶಿಶಿಲ,ಕಾತಾರರ್ದ್ ಕಾಂತಾವರ,ಕಟೀಲರ್ದ್ ಕಟೀಲ್ ಇಂಚ ತುಳುನಾಡ ಮೂಲ ನಿವಾಸಿಲೆಡ್ದ್ ಕೆಲವೊಂಜಿ ಊರುಲೆಗ್ ಪುದರ್ ಬೈದ್ಂಡ್.

ಕಾಂಡವ ವನ ದಹನೊಗ್ಲಾ ಸೂಕ್ಷ್ಮವಾದ್ ತೂಂಡ ಬನೊಕ್ಲೆ ನಾಶ ಆಯಿನ ಇಚಾರ ತೆರಿಯುಂಡು. ಮಹಿಷ ವಧೆ ಪನ್ಪುನವುಲ್ಲಾ ನಮ್ಮ ತುಳುವೆರ್ ಗಳಸೊಂತ್ನ ಎರ್ಲೆನ್ ಒಂಜಿ ವರ್ಗ ದೂರ ದೀಲೆಕ ತೋಜುಂಡು.ಎರು,ಬೋರಿನ್ ಸಮೀಕರಣ ಮಲ್ತ್ ದ್  ನಂದಿಗೋಣ ಮಲ್ದೆರ್.ರಡ್ಡೆನ್ಲಾ ದಪ್ಪೆರೆ ಗಳಸೊಂತೆರ್.ಬೋರ್ಲೆನ್ ಗಾಡಿಗ್ ಕಟ್ಟೊಂತೆರ್.ಎರ್ಲೆನ್ ಕಂಬ್ಲೊಗು ಗಳಸ್ಯೆರ್.

ಇನಿ ತುಳುನಾಡ್ ಡ್ ಬನೊಕ್ಲೆನ್ ಕಡ್ತ್ ದ್ ನಾಗನ ಕಟ್ಟೆ ಮಲ್ತ್ ದ್ ನಾಗನ ಮೂರ್ತಿ ಕಲ್ಲ್ ದೀದ್,ಮೂರ್ತಿಗ್ ಪೇತಭಿಷೇಕ ಸುರಾಂಡ್.ಬನೊತ ಸಂಪುದ ನಾಗೆ ಮಾರ್ಗೊದ ಧೂಳು ಮುಕ್ಕುಲೆಕಾದ್ ನೀರ್ ನಿರೆಲ್ ದಾಂತೆ ಮಾರ್ಗೊಗು ಬತ್ತ್ ದ್ ವಾಹನದಡಿಕ್ ಬೂರ್ದು ಸೈಯ್ಯೊಂದುಲ್ಲ.ಚೀಯ ನೆಯ್ ಮಯ್ತ್ ನ,ಪೇರ್ ಮೈತ್ ನ ಕಲ್ಲ್ ಗ್ ಪಿಜಿನ್ ಮುತ್ತ್ ದ್ ನಾಗಗ್ ತುಚ್ಚಿದ್ ನಾಗೆ ಸಯ್ಯೊಂದುಲ್ಲೆ.ಬನೊನು ಕಡ್ತ್ ನಕುಲ್ಲಾ ನಮನೆ,ಕಟ್ಟೆ ಕಟ್ಟಯಿನಕುಲ್ಲಾ ನಮನೆ.ಉಚ್ಚು ಸೈನಗ ಸಾವು ಮಲ್ತ್ ನಕುಲ್ಲಾ ನಮನೆ.ಪಂಡಿನಕುಲು ಆರಾಮೊಡುಲ್ಲೆರ್.ಮಲ್ತಿ ನಮ ಇಜ್ಜಾಂದಿ ದೋಷೊಡು ನರಕ ಬರೊಂದುಲ್ಲ.

ತೆರಿದುಪ್ಡಡ್-
ನಾಗೆ ಇಲ್ಲದುಲಯಿ ಅಪಗಪಗ ಬರ್ಪುಂಡು ಪಂಡ ಅವು ನಾಗ ದೋಷ ಅತ್ತ್.
ಪ್ರಕೃತಿಡ್ ಒವ್ವೇ ಜೀವಿಲು  ಜಾಸ್ತಿ ಅನಗ ಅವೆನ್ ಸರಿಯಾದ್ ಒರಿಪೆರೆ ಪ್ರಕೃತಿ ಬೇತೊಂಜಿ ಜೀವಿನ್ ಸೃಷ್ಠಿ ಮಲ್ಪುಂಡು.
ನಾಗೆ ಇಲ್ಲದುಲಯಿ ಬರ್ಪುಂಡು ಪಂಡ ಇಲ್ಲದುಲಯಿ ಅವೆಕ್ ಬೊಡಾಯಿನ ಆಹಾರ,ಎಲಿ ಉಂಡುಂದೆ ಲೆಕ್ಕ.ಕೇರಿ ಎಲಿನ್ ನಿಂಗ್ಂಡ ನಾಗೆ ಕೊಡತ್ದ್ ಕೆರಿ ಬೊಕ್ಕ ನಿಂಗುಂಡು.
ಕೇರೆಗ್ ಒರ ಪೆಟ್ಟ್ ಪಾಡ್ಂಡ ಅವು ಕುಡ ಇಲ್ಲದುಲಯಿ ಬರಂದ್..
ನಾಗೆ ಅಂಚತ್ತ್.ಒರ ಬೋಂಟೆನ್ ತೂಂಡ ಇಲ್ಲದುಲಯಿ ಮಸ್ತ್ ಸರ್ತಿ ಬರ್ಪುಂಡು.ಅವು ಅಹಾರ ನಾಡೊಂದು ಬರ್ಪುನಿ ವಿನಃ ಅವೆನ್ ಏರಾ ನಾಗ ದೋಷ ಪಂಡೆರ್ಂದ್ ಆಷ್ಲೇಶ ಬಲಿ ಮಲ್ಪೊಡುಂದಿಜ್ಜಿ.ಮಲ್ತ್ಂಡ ಎಲಿ ಬರ್ಪುನ ಕಮ್ಮಿಯಾವಂದ್.
ನಾಗೆ ಒರ ತೂಯಿನ ಬೋಟೆದ ಎಲಿ ಸೈತ್ ದ್ ಕುರಿಂಡಲ ತಿನಂದೆ ಬುಡಂದ್.
ಆಷ್ಲೇಷ ಬಲಿತ ಆಹಾರೊನು ಬಡವೆರೆಗ್ ಕೊರೊಡು ಪನ್ಪಿ ಒಂಜಿ ನಂಬೊಳಿಗೆ ಉಂಡು.ಆರೀತಿಡಾಂಡಲ ಅಕ್ಲೆ ಸರ್ರೊಗು ಪ್ರೋಟೀನ್ ತಿಕ್ಕಡ್ಂದ್.ಉಚ್ಚುಲು ಇಲ್ಲದ ಪಿದಯಿ ತುಚ್ಚುವ ವಿನಃ,ಬೇನೆಯಾಂಡ ತುಚ್ಚುವ ವಿನಃ ಇಲ್ಲದುಲಯಿ ತುಚ್ಚುಜಿ.
ನಾಗೆ ನಮ ದೂರ ಉಂತೆರೆಂದ್ ಸುರುಕು ಜಿಡೆ ಅರಲ್ತ್ ದ್ ಪೋಡ್ಯಾವುಂಡು,ಪೋಡಿಜಿಂಡ ಸುಂಯ್ತ್ ದ್ ಪೋಡ್ಯಾವುಂಡು,ಅವೆಕ್ಲಾ ಬಗ್ಗ್ ಜಡ ನೆಲಕ್ ಕೊಡತ್ ದ್ ಪೋಡ್ಯಾವುಂಡು.ಅವು ನಮನ್ ದೂರ ಉಂತಯೆರೆ ಅಂಚ ಮಲ್ಪುನಿ ವಿನಃ ಅವೆಕ್ ನಮಡ ಪಗೆಲಾ ಇಜ್ಜಿ,ನಮಕ್ ದೋಷಲಾ 
ಇಜ್ಹಿ

No comments:

Post a Comment